دستورالعمل انتخاب واحد ترم 992
قابل توجه کلیه دانشجویان عزیز
قبل از اقدام به انتخاب واحد ترم 992 کلیه موارد زیر را به طور دقیق مطالعه نمائید
نکته مهم :
در صورت وجود هر گونه ابهام در انتخاب واحد با مدیر گروه یا کارشناس آموزش مشورت نمائید و از کسب اطلاع از سایر منابع خودداری نمائید .
1-دانشجویان ذیل مجاز به انجام انتخاب واحد نمی باشند :
*دانشجویان ترم 6 و بالاتر ( به جز دانشجویان ترم 6 که مجوز کمیسیون موارد خاص برای آنها صادر شده است )
*دانشجویانی که سه ترم مشروط می باشند .
*دانشجویان دوترم مشروطی با معدل کل کمتر از 10
*دانشجویان که در نیمسال قبل با مجوز کمیسیون موارد خاص ادامه تحصیل داده اند.
این دانشجویان منتظر اطلاعیه در خصوص زمان مراجعه به آموزشکده جهت تعیین وضعیت ادامه تحصیل خود باشند و از مراجعه حضوری خودداری نمایند .
2-کلیه دانشجویان تنها در بازه زمانی اعلام شده امکان انتخاب واحد را خواهند داشت و در صورت عدم موفقیت، جهت انجام انتخاب واحد مجدد می توانند در تاریخ اعلام شده از ساعت 20 همان روز لغایت 6 صبح روز بعد ، به سامانه جهت انتخاب واحد یا ویرایش دروس مراجعه نمایند ( لذا هیچگونه توجیهی در خصوص عدم مراجعه به سایت قابل پذیرش نبوده و مسئولیت آن متوجه شخص دانشجو می باشد .)
3-پیغام خطای راهبر سیستم و کندی احتمالی سیستم در انتخاب واحد:
توجه داشته باشید که سرور و بسیاری از دسترسی ها و تنظیمات مربوط به انتخاب واحد در اختیار ستاد مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور می باشد و آموزشکده دسترسی های محدودی دارد.
-پیغام خطای راهبر سیستم معمولا هنگام کندی و شلوغی سرور نمایش داده می شود ،لذا پیشنهاد می گردد در صورت دریافت این پیغام از سیستم خارج شده و مجددا چند دقیقه بعد وارد شوید و انتخاب واحد نمایید.
4-مطابق چک لیست دروس رشته ، انتخاب واحد خود را انجام دهید تا در ترم های آینده با مشکل تداخل دروس یا عدم رعایت درس پیش نیاز مواجه نشوید. (چک لیست کلیه رشته ها در سایت خبری به آدرس www.p2-ahvaz.tvu.ac.ir قرار دارد )
5-دانشجویانی که در نیمسال گذشته مشروط شده اند فقط در این ترم می توانند تا 20 واحد را اخذ نمایند .
دانشجویان با معدل 12 الی 17 حداکثر تا 20 واحد و دانشجویان با معدل بالای 17 حداکثر 24 واحد مجاز می باشند.
6-در صورت تکمیل ظرفیت دروس در روز انتخاب واحد از مراجعه حضوری و تماس تلفنی خودداری نمایید ، پس از انتخاب واحد درخواست های خود را به واحد آموزش اعلام نمایید .
7- جهت انتخاب دروس عمومی ( زبان فارسی ، دانش خانواده ، اندیشه اسلامی ، اخلاق اسلامی ، زبان خارجه ، تربیت بدنی ، ارزش های دفاع مقدس ) بر روی منوی انتخاب واحد بر روی گزینه انتخاب درس از دانشکده کلیک نمائید و برای انتخاب سایر دروس باید بر روی گزینه انتخاب درس ار دروس رشته کلیک نمائید .
9-امکان ثبت درس با تداخل ساعت کلاسی میسر نمی باشد ، در هنگام اخذ دروس به کلمه نامعتبر جلوی دروس ثبت شده توجه داشته باشید این دروس و دروس اخذ شده ی بیشتر از سقف مجاز توسط سیستم حذف می شوند .
تبصره :تنها دانشجویان ترم آخر که حداکثر 24 واحد جهت فارغ التحصیلی دارند امکان ثبت درس با تداخل را خواهند داشت که در این خصوص بعد از حذف و اضافه در اطلاعیه ای نحوه اخذ دروس دارای تداخل برای این عزیزان اعلام خواهد شد.
10-دانشجویان مشمول پرداخت شهریه می بایست ( بدهی های قبلی + شهریه ثابت) را پرداخت کرده تا امکان انتخاب واحد را خواهند داشت.
تذکر بسیار مهم : پرداخت شهریه فقط با کارت های عضو شتاب امکان پذیر می باشد ( عواقب ناشی از بروز هر نوع مشکل در پرداخت یا استرداد شهریه ، مستقیماٌ به عهده ی دانشجو می باشد ) .
(منوی مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو، کلید پرداخت الکترونیکی شهریه نسبت به پرداخت الکترونیکی مبلغ فوق الذکر اقدام نمایند.تأکید می شود که پرداخت فقط به صورت الکترونیکی انجام می شود و از مراجعه حضوری به امور مالی آموزشکده خودداری فرمایید.)
-- دانشجویان روزانه با توجه به اتمام سنوات مجاز ، شهریه پرداز خواهند شد .
11- بدلیل برگزاری کلاسها به صورت مجازی انتقال / پذیرش دانشجوی میهمان این ترم انجام نخواهد شد .
13-نظر به اینکه پس از انتخاب واحد در صورت عدم به حد نصاب نرسیدن ممکن است توسط واحد برنامه ریزی ، برخی از کلاس ها ادغام و یا حذف شوند ، لذا کلیه دانشجویان حتی دانشجویانی که انتخاب واحد خود را کامل انجام داده اند در زمان حذف و اضافه به سایت مراجعه و پرینت انتخاب واحد خود را مجددا اخذ نمایند.
(پرینت و نگهداری از برگ انتخاب واحد پس از زمان حذف و اضافه تا پایان نیمسال برای کلیه دانشجویان الزامی می باشد )